Porady

Pogotowie wodne – usuwanie awarii hydraulicznych

Pogotowie wodne

Instalacje wodno-kanalizacyjne wykonywane są w taki sposób, by mogły jak najdłużej spełniać swoją funkcję, a ich stan techniczny przez kolejne dziesięciolecia nie budził zastrzeżeń. Mimo to pogotowie wodne nie może narzekać na brak pracy. Każdego dnia zdarzają się usterki hydrauliczne, które wymagają natychmiastowej interwencji.

Co robić w razie wystąpienia awarii hydraulicznej?

Z drobną usterką prawdopodobnie poradzi sobie domowa „złota rączka”, ale nie w każdym domu jest ktoś, kto zna się na naprawach. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy poradzimy sobie z awarią, należy wezwać fachowca. Niestety zaprzyjaźniony hydraulik nie zawsze może mieć czas, by natychmiast rzucić wszystko, czym się zajmował i przybyć w celu usunięcia awarii. Większość fachowców świadczy usługi po wcześniejszym umówieniu, co oznacza, że nie są dostępni w każdym momencie. Jeśli wystąpienie awarii nie grozi poważnymi konsekwencjami, możemy zaczekać na przyjazd hydraulika. Ale jeśli awaria powoduje zalewanie domu albo mieszkań w budynkach wielorodzinnych, niezbędna jest natychmiastowa pomoc. W takiej sytuacji należy wezwać pogotowie wodne.

Pogotowie wodno-kanalizacyjne

Zgodnie z definicją pogotowie wodno-kanalizacyjne to jednostka zajmująca się usuwaniem awarii, naprawianiem sieci, a także podejmowaniem interwencji podczas problemów z wodą. Najczęściej dotyczy to awarii występujących w budynkach mieszkalnych, zarówno wielorodzinnych, jak i w zabudowie jednorodzinnej.

Zgłoszenie awarii odbywa się drogą telefoniczną, a pogotowie wodne pełni dyżur przez całą dobę. Wygląda to bardzo podobnie, jak w przypadku numerów alarmowych na pogotowie ratunkowe, straż pożarną czy policję, choć z oczywistych względów numer telefonu na pogotowie wodne nie jest używany równie często, a w przedszkolu czy szkole nie kładzie się nacisku na to, by dzieci ten numer znały.

Pogotowie wodne przez całą dobę dostępne jest pod numerem 994. Połączenie jest bezpłatne. Dodatkowo w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15 awarię można zgłosić pod innymi numerami telefonów, podanymi przez firmy, które działają w danym mieście i okolicy.

Jakie zgłoszenia przyjmuje pogotowie wodne?

Pogotowie wodne nie przyjmuje drobnych zleceń, nie zajmuje się cieknącymi kranami i podobnymi drobiazgami. W pogotowiu pracuje dobry hydraulik, który ma wiedzę i doświadczenie niezbędne do tego, by poradzić sobie z poważnymi awariami, nierzadko zagrażającymi bezpieczeństwu ludzi. Pogotowie wodne przyjmuje zlecenia dotyczące awarii przyłączy wodociągowych i sieci wodociągowych, niskiego ciśnienia na przyłączu wodociągowym i uszkodzenia wodomierza głównego. Oczywiście interweniuje także w przypadku uszkodzeń sieci kanalizacyjnej, a zawłaszcza występowania zatorów kanalizacyjnych, uszkodzeń studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz awarii przydomowych przepompowni ścieków.

Pogotowie podejmuje interwencję również w przypadku zapadniętej nawierzchni przy studzience kanalizacyjnej. Uszkodzenie lub brak wyłazu również są wskazaniem do podjęcia interwencji.

Comment here